Lviv Gezisi 1. Gün

16:00 uçağıyla İstanbul Atatürk Havaalanından Lviv e doğru uçuşa geçtik. Kalkıştaki biraz gecikmelerden dolayı yaklaşık 1 saat 45 dk lık sürecek yolculuğumuz 18:15 civarında sonlandı.

Lviv Havaalanına iniş yaptığımızda ıssız karanlık bir havaalanıyla karşılaşmamız beni çok şaşırttı. Heyecanla bizi bekliyor gibiydiler:) Koskocaman havaalanı binasının içinde sadece görevliler varken bir anda uçağımızdaki yolcularla ortalık hareketlendi. Önce pasaport kontrolünden geçtik. Tabii doğal olarak kontrolde niçin geldiğimiz falan soruluyor. Tabii yanımızda kalacağımız otelin evrak fotokopilerini bulundurmak geçişi her zamanki gibi kolaylaştırdı. Daha sonra bagajımızı alarak ilk iş Lviv para birimi olan Grivna ya çevirmeliydik paramızı. Havaalanının çıkışındaki döviz bürosunda paramızı grivnaya çevirdik. 1 dolar 28 grivnadan hesaplanıyordu ve bu da demek oluyordu ki Lviv de ödeyeceğimiz hesapları yaklaşık 8 e bölerek paramıza çevirebiliyorduk. Bu tabii ki çok sevindiriciydi. Lviv in hesaplı bir tatil sunması demek oluyordu. Oradan otelimize gitmek için bir taksi bulduk. Fakat öncesinde taksicilerle pazarlık yapılması konusunda bilgimiz olduğu için fiyatı konuştuk. Şehir merkezine 250 grivnaya anlaştık.

Artık otelimize ulaşmıştık. Otelimizi olumlu yorumlar doğrultusunda ve merkezi konumundan dolayı tercih etmiştik.Modern Art Otel e girişimizi yaptıktan sonra odamıza yerleştik. Odamız ferah, temiz ve en önemlisi sıcaktı:) Kalacağımız yerden memnun kalmamız güzel bir tatilin başlangıcıydı. Tabii yol yorgunu olarak kurt gibi açtık ve vakit kaybetmeden kendimizi Lviv sokaklarına attık. Hafif yağmur vardı fakat hava aşırı üşütmüyordu. Güzel bulduğumuz mimari ve heykellerin önünde fotoğraf çekinerek ilerlerken meşhur opera binasını bulduk. Opera binasının muhteşem mimarisinin önünde 1-2 fotoğraf çekinerek ertesi gün görüşmek üzere meydandan ayrıldık.
Yolumuzun üzerinde birçok ışıklı yanar dönerli kafeler restoranlar vardı. Biz tercihimizi öneriler doğrultusunda kullanmak üzere Kumpel adında popüler olan bir restaurantı bulduk. Mekanı bulduk bulmasına amaaaa kapısını bulmamız binayı iki kez tavaf etmemiz sonucunda oldu 🙂 girişinde ismi Ukrayna alfabesine göre yazdığı için anlayamadığımız sirkeye benzer içecekler satan mağazadan geçip üst kata çıkarak Kumpel e ulaştık.

Mekan güzel. Menüye göz gezdirdiğimizde et menülerinin risksiz olacağını düşündük. Güzel sunum eşliğinde yemeklerimiz geldi. Yaklaşık 170 grivna civarı her biri. Ne yapıyorduk 8 e bölüyorduk 🙂 Bu arada sıcak limonata tarzı içecekler de meşhur gördüğümüz kadarıyla burada.
Yemeğimiz bittikten sonra bir kahve içerek dinlenmek istedik. Glory Cafe’de mola verdik. Menüde dikkatimizi çeken Birçok Türk markası olmasıydı. Bu da Biz Glory Cafe’yi çok sevdik.

Kahvelerimizi yudumlarken, dinlendirici atmosferin tadını çıkardık.artık biraz dinlenme vaktiydi. 2. Güne güç toplamak gerekti:)

Devamı Lviv Gezisi 2. Gün yazımızda.

Lviv Gezisi 1. Gün” için 2 yorum

• Şubat 18, 2018 tarihinde, saat 9:07 pm
    Permalink

Yaptığınız bu geziyi anlatım biçiminiz çok hoşuma gitti.Çok sıcak ve samimi.Okurken sanki bende ordaymışım gibi bir his uyandırdınız ve görmek istedim oraları.Sanırım en kısa zamanda ziyaret edeceğim bende .Bu paylaşım için çok teşekürler….

Yanıtla
    • Şubat 20, 2018 tarihinde, saat 7:07 am
      Permalink

Lviv tam bir kültür ve sanat kenti, gezilip görülecek çok güzel yerleri var, umarız sizde keyifli bir seyahat gerçekleştirirsiniz.